Wednesday, October 15, 2008

kisah cinta sejati

Namaku nas dan aku memiliki sebuah kisah cinta yang memberikanku sebuah pengajaran tentangnya. Ini bukanlah sebuah kisah cinta hebat dan mengagumkan seperti dalam novel-novel romantis, tetapi tetap bagiku ia adalah kisah yang jauh lebih mengagumkan dari semua novela t.

Ini adalah kisah cinta aku dn S,nama aku shahnazirul bin mazlan dn kekasih aku ade la s(rahsia). aku bertemu di tmpt tggal ku di ampang(taman hilir) pada pandang pertama aku jtuh kt dia tp taktaw la dia pn jatuh cinta pada pandangan pertama ketika aku masuk ke dalam kereta dia. Saat itu aku tahu, inilah lelaki yang akan menbhgiakn aku. Ia menjadi kenyataan dan aku telah bersama dia genap sebulan selama 1 thun 5 bulan aku mencri penganti tp xde yg sesuai. Aku amat bertuah dpt berknlan ngan die..mgkin ni jodoh aku ngan dia, aku ngan die hidup bahagia dan selama sebulan tu bermcm2 dugaan kmi tempuh tersa cm sethun knl.. kwn2 ku pn eppy dn diorg pn kte trus bersama ngan die... dia yang sangat baik bagi aku, membelai aku dengan penuh cinta kasih dan sayang.


tp kdang2 aku sedey bila dia bz dn x kol aku. Kata dia,”hart tak akan pernah meninggalkan sayang sendirian”.

Perkara itu yang selalu ditegaskan oleh dia kepadaku. Apapun yang terjadi, sebagai seorang keksih, dia selalu menemaninya dalam keadaan apapun, baik, , ssah, sihat mahupun sakit. Seorang kekasih aku harus menjadi teman hidup hidupnya. Banyak orang tertawa mendengar hal itu.bila aku mengucap I LOVE U Menurut mereka, itu hanyalah lafaz kosong je, omongan kosong belaka. Tapi aku tetap mempercayai diriku yg ikhlas menyintai nya.


S, seorang lelaki yang masih YG kelakar.kdang2 tu sukar aku memahami dn kdang2 aku curigai die Tetapi dia tetap setia bersama ku , membelai ku, bercerita segala hal dan membisikkan kata-kata cinta pada ku. dia xpnah hampa kn aku dn membiarkn aku kesunyian tak pernah meninggalkanku. Selama sebulan, hampir setiap hari dia selalu menemaniku. , dan ketika aku bertanya ,”Untuk apa kau lakukan semua ini? Aku x perfect dan hodoh sekali”.

dia menjawab, “Aku ingin kau tetap bersama ku,rupa bukan ukuran bagi ku”.

Begitulah perangai dia dtg sehari-hari, melawat ku dengan penuh kecceriaan dan kasih sayang.

Suatu hari aku menghampakn dia,dengan kehadiran rakan karibku dri penang,masa tu aku hndak memberitahu dia yg aku menemani kwn aku semalm di hotel tp tkot dia x izin kn lalu aku bgitaw yg aku akn pulang setelah menemani rakan ku di majek jamek..tp aku x berterus terang nyris cinta yg ku bina hancur begitu sje kerna ku...

pabila ku bgun dri tdo..aku segera mencheck pone aku kot2 ade msg..aku tergaman seketika pabila dpt msg dri die mngata kn akn meningglkn ku…tp kte nye walaupn berpisah dia ttp sayang aku...aku amat berat nk beri kte putus...dn ajak aku jmpa tuk memberi kte putus secar4a spontan..pada mula aku mmng xnk jmpa psl aku ni jnis sesintif”

setelah jmpa di klcc aku amat sedey bila melihat muka kerna aku amat syg pada nye...
aku tabah dn kuat kn dri tuk tersenyum dn luah kn perasaan ku selama ni pada dia..
dn bila die kte kite msih kwn biasa tp jgn la ilang cm2..
aku amat berat tuk melepas kn die walaupn dia berulang kali bertnya..
dn selepas tu kami bersama semula pada hari yg sama....
aku happy skg dn bhgia dn dada ku lapang seluas laut..nanti kn episod crita nie k..

1 comment:

Ejaylicious said...

Bagus la dik..tapi perlu diingat..panas tak kan samapai ke petang.....cinta sejati ini mujud dalam cita2 dongeng jer.....cuma nasihat..